Tüp Bebek Uygulaması

Tüp bebek uygulamasında, birden fazla yumurta elde etmek için ilaç tedavisine (ovulasyon indüksiyonuna) başlanır. Bunun için değişik protokoller uygulanabilir. Hastanın yaşı ve yumurtalıklarının durumuna göre bu protokollerden biri tercih edilir.

tup-bebek-uygulamasi-nasil-yapilir

• Periyodik aralarla ultrason ve hormon tetkikleriyle folikülün gelişimi takip edilir. Verilen ilaçların doz ayarlaması yapılarak yeterli folikül gelişimi sağlanmaya ve olası yan etkilerden kaçınılmaya çalışılır.
  • Foliküller olgunlaşınca çatlatmak için iğne verilir ve yumurta toplama saati tayin edilir.
  • Genel veya lokal anestezi altında yumurtalar toplanır.
yumurtalarin-toplanmasi

Yumurtaların toplanması

Her yumurtanın yanına eşinden alınan spermlerden yaklaşık 100 bin adet hareketli spermi bırakılır.  Bir  spermin yumurtanın içine  girerek yumurtanın döllenmesi beklenir.

sperm-birakilmasi

• 24 saat sonra döllenen yumurtalar tespit edilir ve bunların gelişmeleri takip edilir.
  • Yumurta toplama işleminden ortalama üç gün, blastosist aşamasında transferi uygun görülüyorsa beş gün sonra kaliteli embriyolardan biri veya ikisi  rahim içine transfer edilir. Transfer edilecek embriyo sayısına hekimin çok hassas davranması gerekir. Çünkü tüp bebek uygulamasının ciddi komplikasyonlarından birisi çoğul gebeliklerdir. Çoğul gebelikler hem anne adayının hem de yeni doğanın morbidite ve mortalitesini artırmaktadır. Transfer edilecek embriyonun sayısına hastanın yaşı, infertilite süresi, daha önceki başarısız uygulamaların sayısı ve infertilitenin etyolojik nedeni dikkate alınarak karar verilir.
  • Transferden 11 gün sonra gebelik testi yapılır.

tup-bebek-uygulamasi-nasil-yapilir-final-resim