5. Gebelik Haftası

5haftaİlk gebelik bulgusu olarak adetiniz bu hafta gecikebilir.

Bugünlerde adet kanamasını bekleyen anne eğer adet göremezse ilk gebelik bulgularından biri olan adet gecikmesi olacaktır. Ancak bazen rahim içine doğru büyüyüp gelişen plasenta rahim içindeki küçük damarları yırtarak, hafif damlama şeklinde bir kanamaya neden olabilir. Halk arasında “üstüne görme” olarak tanımlanan bu kanama bazen beklenen adet gibi algılanabilir.

Bu hafta yapılan gebelik testleri ile gebelik tespit edilebilir.

Eczaneden aldığınız test kitleriyle yapacağınız, idrarda gebelik testi negatif geldiğinde sonuç çok güvenilir olmayabilir. Zira bu testler kandan idrara geçen beta HCG hormonu belli bir seviyeye ulaşmadan pozitif sonuç vermeyebilirler. İdrar testlerinin negatif sonuçları çok güvenilir olmasa da pozitif bulguları oldukça yüksek doğruluk oranlarına sahiptir. Kanda bakılan gebelik testleri gebeliğin ilk gününden itibaren kesin sonuç vermektedir.

Sizde olan değişimler

Annede hala çok büyük değişiklikler yoktur. Sabah yorgunluğu, bulantı (ve bazen kusma), aşerme (istah değişiklikleri), meme uçlarının koyulaşmaya başlaması ve memede gerginlik, sık idrara çıkma gibi bazı erken gebelik bulguları yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlar. Ancak annede hiçbir değişiklik olmadan gebelik devam edebilir. Buna karşılık erken dönemde bile tedavi gerektiren bulantı ve kusmalar görülebilmektedir.

Gebeliğin tüm belirtileri adet dönemindeki belirtilerle aynıdır. Sadece gittikçe yoğunlaşır.

Bebeğinizde olan değişimler

Şimdiye kadar embriyo bir hücre kütlesi halindeyken bundan sonra bebeğiniz farklı bir şekil almaktadır. Beyin ve omurilik gelişimi başlamıştır. Embriyonun ortasında kalbi oluşturacak hücreler oluşmaya başlamış bir kabartı halini almıştır. Plasenta(bebeğin eşi) hızla gelişmeye devam etmekte parmaksı çıkıntılar oluşturarak anne ile olacak olan alışveriş için gereken yüzeyi geliştirmektedir.